Palikite atsiliepimą
Čia galite pateikti savo atsiliepimus, komentarus, informaciją apie įstaigos veiklos trūkumus, apie galimas korupcinio pobūdžio veikas.
Čia galite pateikti savo atsiliepimus, komentarus, informaciją apie įstaigos veiklos trūkumus, apie galimas korupcinio pobūdžio veikas.
VEIKSMAI GAVUS NETEISĖTĄ ATLYGĮ
DOVANOS GAUTŲ PAGAL TARPTAUTINĮ PROTOKOLĄ AR TRADICIJAS IR REPREZENTACIJAI SKIRTOS DOVANOS
NORIU PADĖKOTI...
Jei Jūs norite padėkoti Zarasų rajono savivaldybės viešosios įstaigos Zarasų ligoninės darbuotojams už gerai atliktą darbą, tai galite padaryti parašydami padėką el. p. [email protected]. Mūsų įstaigos darbuotojams tai bus geriausia padėka.
2022 m. II pusmetis ambulatorinių paslaugų vertinimas
2022 m. II pusmetis stacionarinių paslaugų vertinimas
2021 m. II pusmetis ambulatorinių paslaugų vertinimas
2021 m. II pusmetis stacionarinių paslaugų vertinimas
2021 m. I pusmetis ambulatorinių paslaugų vertinimas
2021 m. I pusmetis stacionarinių paslaugų vertinimas
Pacientų anketinės apklausos apie požiūrį į korupciją ir galimą korupcijos paplitimą Zarasų ligoninėje analizė
VšĮ Zarasų ligoninė įgyvendina projektą Nr. 08.1.3-CPVA-V-601-03-0011 „Geriatrijos paslaugų plėtra VšĮ Zarasų ligoninėje“ (toliau – Projektas), finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto įgyvendinimo pradžia – 2020 m. lapkričio 6 d.
Projekto įgyvendinimo pabaiga – 2022 m. vasario 28 d.
Projekto vertė – 122 644,77 Eur, iš jų 104 248,05 Eur – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, 18 396,72 Eur – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
Projekto tikslas – pagerinti specializuotų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą vyresnio amžiaus Zarasų rajono gyventojams.
Didžioji dalis ligoninėje įvairiuose skyriuose gydomų pacientų yra 60 m. ir vyresni Zarasų rajono gyventojai, iš kurių dalis galėtų būti priskirtini geriatriniams pacientams (kai šalia normalaus senėjimo proceso asmuo serga keletu ligų, mažinančių jo biologines funkcijas ir kuriam reikalingas kompleksinis sveikatos įvertinimas ir gydymas funkciniam lygiui pagerinti ar išlaikyti) bei, kuriems būtų reikalingos specializuotos geriatrijos paslaugos, kurios šiuo metu ligoninėje neteikiamos dėl nesančios tam reikalingos infrastruktūros. Gydant geriatrinius pacientus bendro pobūdžio ligoninės skyriuose kompleksiškai nesprendžiamos geriatrinio paciento problemos, todėl geriatrijos paslaugų teikimas tikėtinai labiau atitiktų geriatrinių pacientų poreikius, gerėtų gydymo rezultatai.
Atsižvelgiant į tai, jog visuomenė senėja ir geriatrijos paslaugų poreikis augs, Projekto metu numatoma įkurti ligoninėje geriatrijos dienos stacionarą (6 lovų) bei konsultacinį kabinetą ambulatorinių geriatrijos paslaugų teikimui, suremontuojant ir pritaikant vyresnio amžiaus pacientų poreikiams reikalingas patalpas bei įsigyjant paslaugų teikimui būtiną įrangą. Projekto įgyvendinimo pabaigoje, bus suformuota reikalinga specialistų komanda bei pradėtos teikti šios paslaugos pacientams.
Siekiami rezultatai – įgyvendinus projektą siekiama pagerinti VšĮ Zarasų ligoninės teikiamų specializuotų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą 60 m. ir vyresniems Zarasų rajono gyventojams ir tokiu būdu prisidėti prie sveiko senėjimo užtikrinimo Lietuvoje.
Tikimasi, jog kasmet vidutiniškai Projekto naudą pajus apie 250 vyresnio amžiaus (60 m. ir vyresni) Zarasų rajono gyventojų, kuriems bus reikalingos specializuotos geriatrijos dienos stacionaro ir/ar ambulatorinės geriatrijos paslaugos.
PATVIRTINTA
VšĮ Zarasų ligoninės direktoriaus
2012 m. balandžio 16 d. įsakymas Nr. V-32
IV. SKYRIUS
PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS LIGONINĖJE
16. Teisė į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas.
16.1. Kiekvienam pacientui suteikiamos prieinamos, saugios, veiksmingos sveikatos stiprinimo, ligų prevencijos, diagnostikos, ligonių gydymo ir slaugos paslaugos, kurias pacientui, ligoninėje suteikia tinkamas sveikatos priežiūros specialistas ar sveikatos priežiūros specialistų komanda pagal šiuolaikinio medicinos ir slaugos mokslo lygį ir gerą patirtį, atsižvelgiant į ligoninės galimybes ir paciento poreikius bei lūkesčius.
16.2.. Pacientų teisės nevaržomos dėl jų lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, ar dėl kitokių įstatymais pagrįstų aplinkybių.
16.3.. Kiekvienas pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir personalo pagarbų elgesį Pacientui suteikiamos mokslu pagrįstos nuskausminamosios priemonės, kad jis nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų. Pacientas turi teisę būti prižiūrimas ir numirti pagarboje.
17. Teisė pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą.
17.1. Pacientas teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą. Įgyvendinant teisę pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą, paciento teisė gauti nemokamą sveikatos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka gali būti ribojama.
17.2. Pacientas turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros specialistą.
17.3. Pacientas turi teisę į kito tos pačios profesinės kvalifikacijos specialisto nuomonę. Įgyvendinant šią teisę, paciento teisė gauti nemokamą sveikatos priežiūrą Sveikatos apsaugos ministerijos ar jos įgaliotų institucijų nustatyta tvarka gali būti ribojama.
18. Teisė į informaciją.
18.1. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie ligoninėje teikiamas paslaugas, jų kainas konsultacinės poliklinikos registratūroje. Visa būtina informacija viešinama informaciniuose stenduose, interneto svetainėje. Pacientui sudarytos galimybes jomis pasinaudoti.
18.2. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros specialistą (vardą, pavardę, pareigas) ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją.
18.3. Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, sveikatos priežiūros įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Šią informaciją pacientui gydytojas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus.
18.4. Nurodyta informacija pacientui gali būti nesuteikta tik tais atvejais, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei arba kai pacientas šio įstatymo nustatyta tvarka atsisako šios informacijos.
18.5. Sprendimą neteikti pacientui informacijos, kuri gali pakenkti paciento sveikatai ar sukelti pavojų jo gyvybei, priima gydantis gydytojas, išskyrus atvejus, kai įstatymai nustato kitokią tokio sprendimo priėmimo tvarką. Apie sprendimo neteikti informacijos priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai pacientui atsirasti, visa numatyta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Informacija pacientui pateikiama, kai išnyksta žalos atsiradimo pavojus.
18.6. Paciento psichikos ligonio teisės gauti informaciją ypatumus nustato Psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
18.7. Jeigu paciento tolesnis buvimas ligoninėje nėra mediciniškai pagrįstas, prieš išrašant iš sveikatos priežiūros įstaigos į namus ar siunčiant į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, pacientui išsamiai paaiškinamas tokio sprendimo pagrįstumas ir tolesnės sveikatos priežiūros tęstinumas. Gavęs tokią informaciją, pacientas patvirtina tai parašu.
19. Teisė nežinoti.
19.1. Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, ligoninėje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Atsisakymą informacijos pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu.
19.2. Nurodyti informacijos pateikimo pacientui apribojimai netaikomi, kai dėl paciento atsisakymo gauti informaciją gali atsirasti žalingų padarinių pacientui ar kitiems asmenims.
20. Teisė susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose.
20.1. Paciento pageidavimu, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo paciento kreipimosi žodžiu ar raštu į ligoninę dienos, jam turi būti pateikti jo medicinos dokumentai. Nurodytų medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima gydantis gydytojas. Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
20.2. Sveikatos priežiūros specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze, gydymu ar slauga, sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti. Sveikatos priežiūros specialisto ir paciento ginčą dėl įrašų jo medicinos dokumentuose ištaisymo, papildymo, užbaigimo, panaikinimo ir (ar) pakeitimo sprendžia ligoninės direktorius.
20.3. Paciento psichikos ligonio teisės susipažinti su paciento medicinos dokumentais ypatumus nustato Psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
20.4. Su nepilnamečio paciento iki 16 metų medicinos dokumentais turi teisę susipažinti jo atstovai.
20.5. Rašytinė informacija iš medicinos dokumentų apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas parengiama ir pateikiama ligoninės direktoriaus nustatyta tvarka.
21. Teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą.
21.1. Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti.
21.2. Duomenys apie paciento buvimą ligoninėje, jo sveikatos būklę, jam taikytas diagnostikos, gydymo ir slaugos priemones įrašomi į nustatytos formos ir rūšių paciento medicinos dokumentus. Nustatant šių dokumentų formą, turinį ir naudojimo tvarką, užtikrinama paciento privataus gyvenimo apsauga.
21.3. Visa informacija apie paciento buvimą ligoninėje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą laikoma konfidencialia ir po paciento mirties. Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai.
21.4. Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyta tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama.
21.5. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti;
21.6. Kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
22. Teisės į privataus gyvenimo neliečiamumą ypatumai.
22.1. Be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali informacija gali būti suteikiama valstybės institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą.
22.2. Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 23 straipsnio 8 dalyje nurodytiems asmenims konfidenciali informacija gali būti suteikiama tik rašytiniu jų prašymu, kuriame nurodomas konfidencialios informacijos prašymo pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas. Visais atvejais konfidencialios informacijos suteikimas turi atitikti protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto principus.
22.3. Už neteisėtą konfidencialios informacijos apie pacientą rinkimą ir naudojimą atsakoma teisės aktų nustatyta tvarka.
22.4. Užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už visuomenės interesus. Šios nuostatos taikymas gali būti ribojamas įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina visuomenės saugumo, nusikalstamumo prevencijos, visuomenės sveikatos arba kitų žmonių teisių ir laisvių apsaugai.
22.5. Apie sužalotus pacientus, kuriems žala galėjo būti padaryta nusikalstama veika, sveikatos priežiūros įstaiga nedelsdama praneša teisėsaugos institucijoms.
23. Paciento teisė į anoniminę sveikatos priežiūrą.
23.1. Teisę į sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, turi ne jaunesni kaip 16 metų pacientai, sergantys Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo ligomis. Už sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, pacientas moka pats, išskyrus teisės aktų nustatytas išimtis.
23.2. Sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, kai neatskleidžiama asmens tapatybė, tvarką reglamentuoja Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.
24. Paciento dalyvavimas biomedicininiuose tyrimuose ir mokymo procese.
24.1. Be paciento rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į biomedicininius tyrimus. Paciento įtraukimo į šiuos tyrimus tvarką nustato Biomedicininių tyrimų etikos įstatymas.
24.2. Įtraukiant pacientą į biomedicininius tyrimus ir mokymo procesą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už mokslo interesus.
25. Teisė į žalos atlyginimą
25.1. Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą. Turtinė ir neturtinė žala, padaryta pažeidžiant nustatytas pacientų teises, atlyginama Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo ir Civilinio kodekso nustatyta tvarka.
25.2. Pacientas ar kiti asmenys, turintys teisę į žalos atlyginimą ir norintys gauti jos atlyginimą, su pareiškimu privalo kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
25.3. Pareiškimai šiai komisijai paduodami raštu. Pareiškime turi būti nurodyta: komisijos pavadinimas, pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta, taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė ir adresas, sveikatos priežiūros įstaigos, kurios veika skundžiama, pavadinimas, buveinė, aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą (faktinis pareiškimo pagrindas), įrodymai, patvirtinantys pareiškėjo išdėstytas aplinkybes, pareiškėjo reikalavimas (pažeista teisė ir prašomas žalos dydis), pridedamų dokumentų sąrašas, pareiškimo surašymo vieta ir data.
25.4. Pareiškimą pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Prie atstovo paduodamo pareiškimo turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus. Prašymas turi atitikti formos ir turinio reikalavimus.
25.5. Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija yra privaloma ikiteisminė institucija ginčams dėl pacientų teisių pažeidimo fakto ir tuo padarytos žalos dydžio nustatymo nagrinėti.
26. Paciento pareigos:
26.1. Pacientas privalo pasirašytinai susipažinti su jam pateiktomis ligoninės vidaus tvarkos taisyklėmis, ligoninės nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas.
27. Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su ligoninės specialistais ir darbuotojais.
28. Pacientai, norėdami gauti sveikatos priežiūros paslaugas, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, išskyrus būtinosios sveikatos priežiūros atvejus.
29. Pacientas kiek įstengdamas turi suteikti sveikatos priežiūros specialistams informacijos apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti sveikatos priežiūros paslaugas.
30. Pacientas, gavęs informaciją apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo turi patvirtinti raštu.
31. Pacientas privalo vykdyti sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų sveikatos priežiūros paslaugų. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą.
32. Pacientas privalo laikytis ligoninės vidaus tvarkos taisyklių, su kuriomis buvo supažindintas raštu, pagarbiai ir deramai elgtis su ligoninės darbuotojais ir kitais pacientais, saugoti ligoninės turtą;
32.1. laikytis ligoninėje nustatyto rėžimo, be gydytojo leidimo neišvykti iš ligoninės, ligoninėje nerūkyti, negerti ir nelaikyti alkoholinių gėrimų.
33. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei tai grėstų pavojus paciento gyvybei.